Μετρώντας την επιτυχία στο μάρκετινγκ περιεχομένου

Όσο δελεαστικό και αν είναι να αφοσιώνεστε στη δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου, είναι σημαντικό να σταματάτε ανά διαστήματα και να ελέγχετε τους στόχους σας. Έτσι, θα είστε σίγουροι ότι ο χρόνος που αφιερώνετε για το περιεχόμενό, πραγματικά αξίζει.

Σε αυτό το μάθημα, θα δούμε εργαλεία και λογισμικό που μπορούν να σας βοηθήσουν να μετρήσετε την επιτυχία της στρατηγικής περιεχομένου, καθώς και βασικές μετρήσεις για να βελτιώσετε τις καμπάνιες σας.

Είτε έχετε ως στόχο να αυξήσετε τις πωλήσεις είτε να κάνετε γνωστή την επιχείρησή σας, αν δεν παρακολουθείτε από κοντά την πρόοδό σε σχέση με τους στόχους σας, δεν θα μπορείτε να ξέρετε αν όσα κάνετε έχουν αποτέλεσμα.

Για αρχή, προσδιορίστε τους στόχους σας και βεβαιωθείτε ότι θα είναι εύκολο να τους παρακολουθείτε και να τους μετράτε. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλετε για αυτό το τρίμηνο να αυξήσετε τους συνδρομητές του YouTube καναλιού σας, κατά 200 άτομα ή να βλέπουν τη σελίδα του blog σας 10% περισσότερα άτομα κάθε μήνα.

Αφού προσδιορίσετε τους στόχους του περιεχομένου σας, θα είναι ευκολότερο να παρακολουθείτε βήμα βήμα όσα θέλετε να πετύχετε.

Τώρα, ας γνωρίσουμε μερικές συγκεκριμένες μετρήσεις που μπορούν να βελτιώσουν τη στρατηγική περιεχομένου σας. Σκεφτείτε δημογραφικά στοιχεία όπως πού βρίσκονται οι επισκέπτες σας, την ηλικία και το φύλο τους, πόσο χρόνο αφιερώνουν σε μία συγκεκριμένη σελίδα και τι αναζητούν όταν βρίσκονται στο site σας.

Δείτε ένα παράδειγμα μιας πραγματικής επιχείρησης. Η Dog Diner παράγει σκυλοτροφές υψηλής ποιότητας. Για να καταφέρουν το στόχο της αύξησης πωλήσεων, γράφουν διασκεδαστικά άρθρα στο blog τους και τα μοιράζονται στα social media. Μερικές από τις μετρήσεις που θα μπορούσαν να παρακολουθούν είναι:

-Τον αριθμό προβολών των σελίδων του blog. 
-Τον αριθμό των συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσω του site και
-Tον αριθμό των επισκεπτών που οδηγούνται στο site μέσω των social media.

Συγκρίνετε αυτές τις μετρήσεις με προηγούμενα αποτελέσματα, για παράδειγμα με τις αναρτήσεις του προηγούμενου μήνα ή τις online συναλλαγές του τελευταίου τριμήνου. Η σύγκριση με προηγούμενα αποτελέσματα θα σας δώσει μία σαφή ένδειξη του αν οι νέες στρατηγικές σας είναι όντως επιτυχημένες.

Και τώρα, ας γνωρίσουμε κάποια από τα διαθέσιμα online εργαλεία που σας βοηθούν να μετράτε την επιτυχίας μιας στρατηγικής περιεχομένου.

Πολλές social media πλατφόρμες παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τους ανθρώπους που ακολουθούν ή γράφονται σε σελίδες επιχειρήσεων. Πληροφορίες όπως το φύλο, η ηλικία, η τοποθεσία, καθώς και ποιες αναρτήσεις συγκεντρώνουν περισσότερο το ενδιαφέρον του κοινού. Τέτοια δεδομένα σας υποδεικνύουν ποιο περιεχόμενο λειτουργεί πιο αποτελεσματικά για την επίτευξη των στόχων σας και ποιο αποδίδει καλύτερα στην επένδυσή σας.

Τώρα που η Dog Diner έχει πραγματοποιήσει την μάρκετινγκ καμπάνια περιεχομένου της και έχει προσδιορίσει τις σημαντικές μετρήσεις που θα παρακολουθεί, πρέπει και να κατανοήσει πώς να χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες. Δείτε ένα παράδειγμα για το πώς αντλούμε πληροφορίες από τις μετρήσεις που έχουμε συγκεντρώσει:

Η ομάδα της Dog Diner δημοσίευσε δύο άρθρα στο blog της, ένα για τα συστατικά των σκυλοτροφών και ένα για τις βόλτες των σκύλων. Ο Google Analytics λογαριασμός τους αποκάλυψε ότι η πρώτη ανάρτηση είχε 200 προβολές με τους χρήστες να αφιερώνουν κατά μέσο όρο 30 δευτερόλεπτα στη σελίδα. Από την άλλη, η ανάρτηση για τις βόλτες σκύλων είχε 1000 προβολές με τους χρήστες να αφιερώνουν κατά μέσο όρο 1,5 λεπτό στη σελίδα. Από αυτά τα δεδομένα, η Dog Diner διαπιστώνει ότι οι αναρτήσεις σχετικά με βόλτες σκύλων είναι πιο δημοφιλείς στο κοινό της και ότι μπορεί να επικεντρωθεί σε αυτό το θέμα, στο μελλοντικό της περιεχόμενο.

Τα Analytics μπορούν επίσης να δείξουν από πού έρχονται οι αναγνώστες, π.χ. από τα social media ή από κάποια μηχανή αναζήτησης και πόσοι από αυτούς πραγματοποίησαν κάποια αγορά, αφού διάβασαν το άρθρο στο blog. Εξετάζοντας όλα αυτά τα δεδομένα, μπορούν στην πορεία να κάνουν πιο συγκεκριμένη τη στρατηγική περιεχομένου τους, έτσι ώστε να φτάσουν τους επιχειρηματικούς τους στόχους. Αφιερώστε τώρα λίγο χρόνο για να σκεφτείτε τα εργαλεία μέτρησης που διαθέτετε και εξετάστε ποιες μετρήσεις θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να υπολογίσετε την επιτυχία της δικής σας καμπάνιας περιεχομένου

No comments:

Post a Comment

Pages