Πώς λειτουργεί η πληρωμένη αναζήτηση και πώς να Διαφημιστείτε στις μηχανές αναζήτησης ( SEM )

Τί είναι η πληρωμένη αναζήτηση και οι διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης. Ονομάζεται Search Engine Marketing ή SEM* . Γιατί είναι τόσο αποτελεσματική και πώς ανταγωνίζονται οι επιχειρήσεις για να προβάλουν τις διαφημίσεις τους.


Ας υποθέσουμε ότι κάποιος κάνει διακοπές στην Κρήτη και θέλει να πιει έναν καφέ. Βγάζει το κινητό του και πληκτρολογεί καφετέρια στην Κρήτη. Μετά έχει στη διάθεσή του μια σελίδα αποτελεσμάτων γεμάτη επιλογές. Επιλογές στα αποτελέσματα αναζήτησης, στις διαφημίσεις και στους χάρτες. 

Έχουμε ήδη πει πως τα οργανικά αποτελέσματα έχουν επιλεγεί από την μηχανή αναζήτησης ως τα πιο συναφή για αυτή την αναζήτηση. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τις διαφημίσεις. Αν τις συγκρίνετε με αυτές που βλέπετε σε ένα έντυπο περιοδικό, θα παρατηρήσετε μια μεγάλη διαφορά. Όλες οι διαφημίσεις είναι για καφετέριες.

Δεν βλέπετε διαφημίσεις για αυτοκίνητα ας πούμε. Και επιπλέον οι διαφημίσεις μοιάζουν αρκετά με τα οργανικά αποτελέσματα. Αυτό είναι σκόπιμο και είναι αυτό που τις κάνει τόσο αποτελεσματικές. Όπως τα οργανικά αποτελέσματα έτσι και οι διαφημίσεις έχουν στόχο να βοηθήσουν το χρήστη να βρει αυτό που αναζητά.

Πώς ακριβώς λειτουργεί, όμως; Υπάρχουν διάφοροι τρόποι. Για παράδειγμα, ας δούμε τις διαφημίσεις που βλέπετε στις σελίδες αποτελεσμάτων.

Κάθε φορά που κάποιος αναζητά κάτι, οι διαφημιζόμενοι συναγωνίζονται για το ποιος θα προβάλει τη διαφήμισή του. Αυτό συμβαίνει σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και ο χρήστης δεν βλέπει τις λεπτομέρειες, παρά μόνο το αποτέλεσμα: δηλαδή τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στη σελίδα.

Πώς αποφασίζουν οι μηχανές αναζήτησης ποια διαφήμιση θα εμφανιστεί; Δύο βασικές παράμετροι είναι η προσφορά και η συνάφεια.

Η προσφορά είναι το μέγιστο ποσό που σε αυτήν την ψηφιακή δημοπρασία ένας διαφημιζόμενος είναι διατεθειμένος να πληρώσει. Στη συνέχεια αν κάποιος χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμιση, ο διαφημιζόμενος χρεώνεται.

Αν, λοιπόν, κάποιος διαφημιζόμενος κάνει μια προσφορά έως 2 ευρώ για μια λέξη-κλειδί, αυτό είναι το μεγαλύτερο ποσό που είναι διατεθειμένος να πληρώσει για ένα κλικ στη διαφήμισή του. Αν μια διαφήμιση εμφανιστεί στα αποτελέσματα αλλά δεν κάνει κανένας κλικ σε αυτήν, ο διαφημιζόμενος δεν πληρώνει απολύτως τίποτα. 

Η προσφορά δείχνει τελικά πόση αξία έχει μια λέξη-κλειδί για την επιχείρηση. 
Η αξία αυτή διαφέρει για κάθε επιχείρηση. Κάποιοι μπορεί να είναι διατεθειμένοι να υποβάλουν προσφορά 20 λεπτών για μια λέξη-κλειδί, ενώ άλλοι 5 ευρώ. Οι μέσοι όροι προσφορών ποικίλουν ανάλογα με τον κλάδο και τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.

Πάμε τώρα να δούμε και την συνάφεια.

Το αποτέλεσμα της δημοπρασίας δεν καθορίζεται πάντα από την υψηλότερη προσφορά. Οι μηχανές αναζήτησης ανταμείβουν διαφημίσεις και λέξεις-κλειδιά που είναι πολύ συναφείς με αυτό που αναζητά ο χρήστης. Μάλιστα, μπορεί οι συναφείς διαφημίσεις να μπορούν να "κερδίσουν" υψηλότερες θέσεις διαφήμισης, ακόμη και με χαμηλότερες προσφορές. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, όσο υψηλή κι αν είναι η προσφορά, οι μηχανές αναζήτησης δεν θα εμφανίσουν καθόλου τη διαφήμιση αν είναι άσχετη με το ζητούμενο.

Για να συνοψίσουμε, με τις πληρωμένες διαφημίσεις προωθείτε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Με μια καλά δομημένη διαφημιστική καμπάνια μπορείτε να προσεγγίσετε πελάτες την ίδια ακριβώς στιγμή που αναζητούν αυτά που προσφέρετε.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα σχετικά με το SEM* ; Δείτε τα βίντεο στη σχετική ενότητα.

*SEM Μια μορφή διαφήμισης που σας επιτρέπει να υποβάλλετε προσφορές για τις διαφημίσεις σας, προκειμένου να εμφανίζονται μαζί με τα αποτελέσματα αναζήτησης για τις λέξεις-κλειδιά που πληκτρολογούν οι χρήστες. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προβάλλονται από τους χρήστες τη στιγμή που αναζητούν όσα αυτές προσφέρουν. π.χ. Η SEO δεν είναι σύντομη διαδικασία, αλλά η χρήση του SEM με βοήθησε να κερδίσω πραγματικά γρήγορα πολύ περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό μου.

No comments:

Post a Comment

Pages