Παγκόσμιος ιστός και κινητά: Δύο κόσμοι συναντιούνται

Στις μέρες μας οι χρήστες μπαίνουν στο internet από κινητά πιο συχνά από ό,τι από υπολογιστές. Συμπέρασμα: To site της επιχείρησής σας πρέπει να είναι φιλικό προς κινητά. Δηλαδή, πρέπει να λειτουργεί καλά σε μικρότερες οθόνες.


Σε αυτό το βίντεο, θα συζητήσουμε
πώς οι μηχανές αναζήτησης έχουν προσαρμοστεί στον τρόπο που χρησιμοποιούμε πλέον τα κινητά,
πώς να κάνετε το δικό σας site φιλικό προς κινητά,
και πώς να κάνετε Search Engine Optimisation για κινητά.


Λοιπόν. Φανταστείτε ότι ένας τουρίστας φτάνει στο λιμάνι της Μυτιλήνης, επιβιβάζεται σε ταξί και κατευθύνεται προς το ξενοδοχείο.
Παίρνει το κινητό του, και πραγματοποιεί αναζήτηση για “ενοικίαση αυτοκινήτων κοντά μου”. Τα αποτελέσματα αναζήτησης εμφανίζουν αρκετές επιλογές για ενοικίαση αυτοκινήτων, λίγα μόλις χιλιόμετρα κοντά.

Μία από τις επιλογές έχει αριθμό τηλεφώνου με δυνατότητα κλικ. Ο τουρίστας κάνει κλικ και παίρνει τηλέφωνο. Ενα ωραιότατο αυτοκίνητο τον περιμένει στο ξενοδοχείο σε 5 λεπτά. Κινητό, σε ευχαριστούμε!

Το συγκεκριμένο σενάριο είναι το τέλειο παράδειγμα για το πόσοι δυνητικοί πελάτες σας χρησιμοποιούν κινητά. Είναι συχνά εν κινήσει, τους πιέζει ο χρόνος και χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για να βρουν γρήγορα απαντήσεις.

Οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να καταλάβουν αν ένα site είναι φιλικό προς κινητά και να το εμφανίσουν με προτεραιότητα. Τι ακριβώς σημαίνει όμως site φιλικό προς κινητά?

Έχει να κάνει με τον τρόπο που κατασκευάστηκε ένα site και συγκεκριμένα με μια προδιαγραφή που ονομάζεται responsive design.

Ένα site με responsive design προσαρμόζεται αυτόματα στο μέγεθος της οθόνης του χρήστη. Αν ο χρήστης έχει μπει από ένα laptop οι σελίδες του site θα εμφανιστούν σε οριζόντια διάταξη.

Αν όμως ο χρήστης μπει από κινητό με κάθετη οθόνη μόλις 5 επί 7 εκατοστά, το site θα αλλάξει σχήμα και θα γίνει κάθετο. Οι λέξεις θα γίνουν πολύ λιγότερες με μεγάλες γραμματοσειρές για να είναι ευανάγνωστες. Θα υπάρχουν μεγάλα κουμπιά για να κλικάρει κάποιος εύκολα και η πλοήγηση θα είναι απλή.

Οι επισκέπτες σε ένα τέτοιο site, κατανοούν αμέσως τα επόμενα βήματα και πώς να τα πραγματοποιήσουν. Για παράδειγμα, στο σενάριο της ενοικίασης αυτοκινήτων, υπήρχε ένας αριθμός τηλεφώνου με δυνατότητα κλήσης.

Παρά το μικρό μέγεθος οθόνης, οι επισκέπτες του site θα πρέπει να μπορούν να ολοκληρώσουν συνήθεις, σημαντικές ενέργειες.

Προχωράμε;
Αφού δημιουργήσετε ένα site φιλικό προς κινητά, θα πρέπει να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να το βρίσκουν και ιδανικά να το εμφανίζουν στα αποτελέσματα. Αυτό ονομάζεται Search Engine Optimisation - ή αλλιώς SEO -, με έμφαση στα κινητά.

Πώς θα πετύχετε το SEO ;
Θα σας δώσω μία συμβουλή που έχουμε πει στη γενική ενότητα SEO σε προηγούμενο video.
Σημαντικό ρόλο παίζει η συνάφεια των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιείτε σε σχέση με αυτό που πληκτρολογεί ο χρήστης.
Aλλά υπάρχει και κάτι ακόμα που μετράει για τα κινητά. Τι είναι αυτό; Η ταχύτητα φόρτωσης και η ευκολία χρήσης. Γιατί ο χρήστης κινητού συνήθως δεν έχει πολύ χρόνο στη διάθεσή του.

Την ταχύτητα φόρτωσης την καθυστερούν, υπερβολικά μεγάλες εικόνες και μεγέθη αρχείων, οπότε προσέξτε το. 

Χρηστικότητα είναι η εύκολη πλοήγηση ενός επισκέπτη που μπήκε στο site σας από κινητό. 

Αν λοιπόν το site σας είναι φιλικό για κινητά, είναι πιο πιθανό να εμφανιστεί σε αποτελέσματα αναζήτησης για κινητά.

Ας δούμε ένα παράδειγμα. Ορισμένες μορφές βίντεο, τεχνικά δεν μπορούν να προβληθούν σε κινητά. Συνεπώς, αν το site σας έχει τέτοια βίντεο, δεν είναι φιλικό στο χρήστη, σωστά?

Για να ελέγξετε το πόσο φιλικό είναι το site σας για κινητά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Mobile Friendly Test της Google.

Τι είπαμε λοιπόν σε αυτό το βίντεο;
Είναι σημαντικό να φροντίσετε το site της επιχείρησής σας να λειτουργεί καλά σε κινητά.
Ένα site φιλικό προς κινητά θα αυξήσει τους επισκέπτες σας άρα και τις πωλήσεις σας.

Πηγή https://www.youtube.com/watch?v=UGT5WDUu4QE

No comments:

Post a Comment

Pages