Μarketing σε τοπικούς πελάτες

Θα μιλήσουμε για το πώς το ίντερνετ μπορεί κάλλιστα να βοηθήσει μια επιχείρηση να αναδειχθεί σε τοπικό επίπεδο. Πώς μπορεί να στείλει στην πόρτα σας τους πελάτες που βρίσκονται κοντά και πόσο σπουδαίο μάρκετινγκ μπορεί να κάνει… ένα κινητό τηλέφωνο!


Κάποιοι ονειρεύονται να κάνουν την επιχείρησή τους γνωστή, σε όλον τον κόσμο. Κι άλλοι πάλι, έχουν στόχο να γίνουν σημείο αναφοράς στη γειτονιά τους. Όσο μακριά ή κοντά κι αν φτάνουν τα όνειρά σας, το ίντερνετ μπορεί να σας βοηθήσει να τα κάνετε πραγματικότητα.
Αλλά ας δώσουμε έναν ορισμό στην τοπική επιχείρηση, ώστε να ξέρουμε όλοι, ότι μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Μπορεί να είναι ένα κατάστημα ενοικίασης ποδηλάτων, ένα καφέ ή ένα εστιατόριο.

Οι πελάτες τέτοιων επιχειρήσεων συνήθως μένουν σε γειτονικές περιοχές, αλλά μερικές φορές, όπως στο παράδειγμα της ενοικίασης ποδηλάτων, μπορεί να είναι και τουρίστες που απλά βρέθηκαν στην πόλη και θέλουν να νοικιάσουν ένα ποδήλατο για λίγες μέρες.

Παλιά οι επιχειρήσεις αυτές έβαζαν καταχώριση σ’ εκείνον τον ογκώδη τηλεφωνικό κατάλογο με τα χιλιάδες ονόματα. Κάποιος που ενδιαφερόταν για ποδήλατο, ξεφύλλιζε τις σελίδες, εντόπιζε τα καταστήματα της περιοχής και ίσως έκανε μια βόλτα για να δει με τα μάτια του τα ποδήλατα.

Στις μέρες μας οι άνθρωποι βρίσκουν τα πάντα από τον καναπέ τους με laptop ή tablet κι ακόμα μπορούν να αγοράσουν ένα ποδήλατο, ενώ περιμένουν στην ουρά ενός μανάβη.

Αν λοιπόν κάποιοι δυνητικοί πελάτες, που βρίσκονται εκείνη τη στιγμή στη γειτονιά σας, ψάχνουν αυτό που εσείς προσφέρετε, δεν είναι μια θαυμάσια ιδέα να μάθουν για σας;

Ας δούμε λοιπόν πώς δουλεύει η αναζήτηση σε τοπικό επίπεδο.

Ένας τουρίστας ψάχνει να βρει ποδηλατάδικο στην περιοχή της Καβάλας. Πληκτρολογεί “ποδηλατάδικο, Καβάλα”. Του εμφανίζεται μια λίστα με τοπικά αποτελέσματα που μάλιστα αναφέρουν και διεύθυνση, τηλέφωνο και ώρες λειτουργίας.

Αν ο τουρίστας ψάχνει από ένα smartphone, τότε μπορεί να κλικάρει πάνω στο τηλέφωνο και να καλέσει απευθείας στο κατάστημα, ή να αφήσει τον χάρτη του κινητού του, να τον οδηγήσει μέχρι εκεί.

Ας φέρουμε αυτό το παράδειγμα στα μέτρα σας και πάμε να δούμε τώρα πώς εσείς θα χτίσετε μια σωστή παρουσία στο διαδίκτυο σε τοπικό επίπεδο.

Το πρώτο και πιο βασικό είναι να μπορεί να σας βρει κανείς εύκολα. Αν έχετε κατάστημα σιγουρευτείτε: ότι γράφετε τη διεύθυνσή σας, ότι έχετε έναν χάρτη με οδηγίες για το πώς κάποιος μπορεί να έρθει στο κατάστημά σας, και φυσικά τον αριθμό τηλεφώνου και τις ώρες λειτουργίας σας.

Κι αν εξυπηρετείτε και τριγύρω περιοχές, φροντίστε να είναι σαφές το μέχρι που φτάνει η ακτίνα δράσης σας.

Ωστόσο υπάρχουν κι άλλες πολύ συγκεκριμένες ενέργειες που μπορείτε να κάνετε ώστε να μετατρέψετε, όσους βρίσκονται κοντά σας σε πελάτες. Στα βίντεο που ακολουθούν θα δούμε πόσο σημαντικό είναι να κάνετε καταχώριση σε τοπικούς διαδικτυακούς καταλόγους, όπως το Google My Business, το Bing Local και το Yahoo! Local για να μπορεί να σας βρει, όποιος σας ψάχνει.

Κι οχι μόνο!

Θα δούμε επίσης, ποιες είναι οι δυνατότητες τοπικής διαφήμισης που έχετε σε sites με κριτικές, πώς μπορείτε να εκμεταλλευθείτε τις μηχανές αναζήτησης και τα social media, πώς να χρησιμοποιήσετε τα κινητά και μερικές συμβουλές για Search Engine Optimisation σε τοπικό επίπεδο.

Φανταστείτε κάποιον που είναι στην περιοχή σας και ψάχνει αλυσίδα για το ποδήλατό του. Εφόσον ψάχνει κατάστημα κοντά του θέλει να την αγοράσει άμεσα. Δε θα θέλατε λοιπόν το δικό σας κατάστημα να ειναι αυτό που θα βρει πρώτο;

Μείνετε μαζί μας και θα μάθετε ακριβώς πώς θα το καταφέρετε αυτό.

Πηγή https://learndigital.withgoogle.com/greektourism/lesson/68#/

No comments:

Post a Comment

Pages